جزئیات تونل البرز در آزادراه تهران- شمال
رئیس بنیاد مستضعفان اعلام کرد که تونل البرز یکی از پیچیده ترین پروژه ها در غرب آسیا بوده و با افتتاح آن به وعده خودمان عمل کردیم.
پرویز فتاح در مراسم بهره برداری از طرحهای ملی وزارت راه و شهرسازی که یکی از آنها بهره برداری آزمایشی ویدئوکنفرانسی از مسیر رفت تونل البرز در منطقه دو آزادراه تهران شمال بود اظهار کرد: پس از افتتاح منطقه اول آزاد راه تهران- شمال در اسفند ماه ۹۸ و در جریان بازدید از منطقه دو این آزادراه که رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزیر راه حضور داشتند تصمیم گرفتیم که تا پایان دولت تونل البرز به پایان برسد و امروز این تونل آماده افتتاح شده و قابل عبور و مرور خواهد بود.
وی خاطر نشان کرد: ۸۳ سال است که مردم باید برای عبور از این مسیر از تونل کندوان عبور کنند و ۶۰ سال است که تونل کندوان یکطرفه بوده و ۲۳ سال پیش قرارگاه خاتم الانبیاء این تونل را تعویض کرد و به صورت دوطرفه تردد در آن برقرار شد.
فتاح با اشاره به پایان تر بودن تراز تونل البرز نسبت به تونل کندوان گفت: تونل کندوان مشکلی که دارد این است که قبل از آن شیب به گونه ای است اگر آب جاری شود به سمت کرج می رود و پس از این تونل شیب به سمت چالوس بوده و آب به سمت این شهر حرکت خواهد کرد اما تونل البرز در تراز ۲۴۰۰ متری قرار داشته و ابتدا و انتهای آن ۷۰ متر اختلاف ارتفاع دارد. که مشکل ار در این زمینه حل کرده است.
وی به سرمایه گذاری ۵۰ درصدی بنیاد مستضعفان در آزادراه تهران- شمال اشاره کرد و گفت: با نرخ امروز حدود ۴ هزار میلیارد تومان برای احداث تونل البرز و ورودی و خروجی آن سرمایه گذاری شده است. این تونل از پیچیده ترین سازندهای زمین شناسی کشور بوده که سختی کار را برای ما در طول عملیات اجرایی بیشتر کرد. اما توانستیم با احداث این تونل ۵.۵ کیلومتر از مسیر کرج به چالوس کوتاه تر کنیم و از نظر زمانی مسافت مسافرت مردم را کاهش دهیم.
رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه از طریق ۳۲ دستک اتصال به تونل البرز را از طریق تونل فرعی دیگری برقرار کردیم تا بتوانیم تونل البرز را حفاری کرده و بسازیم گفت: به کارگیری جت فنهای دو طرفه برای تهویه هوای داخل تونل و احداث و استقرار تجهیزات آتش نشانی و مخابراتی در طبقه دوم آن از جمله ویژگی های این تونل است که البته دو مگاوات برق نیز از سوی وزارت نیرو برای این تونل اختصاص داده شده است.
او ادامه داد: وعده ای دیگری که در این راستا دادیم این بود که از عوارض آزادراهی برای حمایت از مناطق محروم استفاده کنیم و طی یک سال و نیم گذشته ۱۵۰ میلیارد تومان عوارض از آزادراه تهران شمال دریافت کردیم که همه آنها صرف طرحهای محرومیت زدایی بنیاد مستعضفان شده است.
فتاح با اشاره به این که مردم از آزادراه تهران- شمال راضی هستند گفت: مسیر رفت منطقه دو آزاد راه تهران- شمال که به همین تونل البرز می رسد ۶۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که امیدواریم تا پایان سال آینده تکمیل شود.
بازدید کنندگان و علاقمندان وبلاگ سود نیوز epsnews.blogfa.com از این پس می توانند در زمان های عدم سرویس از طریق بلاگفا از وبلاگ دوم این گروه epsnews.blogsky.comدر این مجموعه بازدید کنند. وبلاگ سوم این گروه نیز epsnews.mihanblog.com می باشد. مطالب قابل ارائه وبلاگ عبارت است از: 1- آموزش کاربردی و اثربخش سرمایه گذاری در بازار سهام 2- ارائه اخبار مهم روزانه بازار سهام 3- ارائه اخبار مرتبط با اقتصاد جهانی و اقتصاد داخلی مرتبط با بازار سهام 4- بررسی وضعیت شرکتهای پذیرفته شده در بورس و فرا بورس 5- ارائه اخبار مربوط به سود اعلامی شرکتها و تحلیل آنها 6 -مروری بر شایعات و تیپ شناسی آنها 7- سایر موارد بورسی اطلاعیه رفع مسولیت : این وبلاگ فقط جنبه آموزشی و اطلاع رسانی دارد و به هیچ عنوان بر اساس مطالب وبلاگ، بخش نظرات و ایمیلهای ارسالی خرید و فروش نفرمایید. در ضمن بخش نظرات ممکن است حاوی مطالب مختلف از افراد با نیات گوناگون باشد، لطفا مراقب معاملات خود در بازار باشید. نخست دانش و دوم تجربه خود را در بازاربالا ببرید و نهایتا در صورت آمادگی کامل با حداقل سرمایه در این بازار مشغول شوید. بدون آموزش و بررسی توسط خودتان وارد هیچ بازاری نشوید. مسولیت سرمایه گذاری با خودتان است، پس خوب بررسی کنید. جمله مهم برای فعالیت در بازار: هـر حـقـیـقــتی در بازار از سـه مـرحـلـه می گـذرد: ابـتـدا، بـه مـسـخره گـرفـتـه مـی شود بـعـد بـه شـدت بـا آن مـخالـفـت مـی شـود و در آخـر، بـه عـنـوان امـری بـدیهـی پـذیـرفـتـه می شـود. محل تشکیل کلاس های آموزشی بورس مدیر وبلاگ: ................................