ورود کشتیهای ایران به بنادر هند مانند چین بسته شد
عضو هیات مدیره انجمن توسعه دریا محور از ممنوعیت ورود کشتیهای ایرانی به بنادر هند خبر داد که بعد از محدودیت های چین رخ داده است .
به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ملکرضا ملکپور با اشاره به اینکه کشتیهای ایرانی تقریبا دیگر در هیچ بندر بزرگ جهان پذیرفته نمیشوند به اقتصاد آنلاین گفت: علاوه بر چین ، مهمترین بندر کانتینری هند هم به روی کشتیهای ایرانی بسته شده و هیچ کشتی خارجی هم حاضر به پهلوگیری در بنادر ایران نیست.
وی افزود: آدانی بزرگترین اپراتور بندری هند به تازگی اعلام کرده ورود محمولههای ایران، افغانستان و پاکستان به بنادر زیر مجموعه این اپراتور از 15 نوامبر ( 24 آبان) ممنوع است.
این کارشناس حمل و نقل دریایی ادامه داد: تحریم هزینههای حمل و نقل دریایی را به شدت بالا برده و این موضوع روی قیمت تمام شده انواع محصولات و کالاهای بازار ایران تاثیر قابل ملاحظه ای داشته و با این اطلاعیه پایانههای مهم کانتینری هند هم روی کشتیهای ایرانی بسته شده است.
ملک پور گفت: تا زمان حضور آمریکا در افغانستان ، ایران و بندر چابهار برای چین و هند اهمیت زیادی داشت اما با تسلط طالبان ، ایران اهمیت سابق را برای چین و هند از دست داده است. چرا که دیگر لزومی نمیبینند از طریق بنادر به ایران امتیاز بدهند و ریسک تحریم را بپذیرند.
وی افزود: تغییر معادلات در افغانستان موجب شده ، حتی سند 25 ساله همکاریهای ایران و چین نتواند بندر چابهار و مسیرهای ترانزیتی ایران را برای این کشور جذاب کند و آنها در حال حاضر تنها از مسیرهای غیررسمی دریایی و بنادر کوچک و غیراقتصادی ، کشتیهای ایران را میپذیرند و برای آن هم هزینههای گزافی مطالبه میکنند.
عضو هیات مدیره انجمن توسعه دریامحور ادامه داد: هیچیک از شرکتهای بینالمللی بیمه اتکایی حاضر نیستند کشتیهای ایران را بیمه کنند و موسسات ردهبندی شرکتهای کشتیرانی هم ایران را تحریم کردهاند. بنابراین هیچ بندری حاضر به پذیرفتن ریسک نیست.
ملکپور اضافه کرد: دریافت و تحویل بار توسط کشتیها نیازمند نقل و انتقال مالی است که شبکه بانکی ایران تحریم است و اندک شرکتها و دلالانی که حاضر به معامله با ایران هستند کارمزدهای گزافی طلب میکنند. به عنوان مثال چند وقت پیش یکی از شرکتهای ایرانی به شرکت هلندی سفارش ساخت شناور داد. این شرکت همان شناور را برای امارات با قیمت 65 میلیون دلار حساب کرد و از ایران 105 میلیون دلار طلب کرد!
وی افزود: حرکت کشتیهای ایرانی از مسیرهای غیررسمی و غیراقتصادی هم اتلاف زمان و هزینه است. مجموع این اتفاقات باعث شده ، هزینه حمل و نقل دریایی حدود 40 درصد هزینه تمام شده کالا را تشکیل دهد که رقم بسیار بالایی است و باعث افزایش چشمگیر قیمت کالا در بازار ایران شده است.
بازدید کنندگان و علاقمندان وبلاگ سود نیوز epsnews.blogfa.com از این پس می توانند در زمان های عدم سرویس از طریق بلاگفا از وبلاگ دوم این گروه epsnews.blogsky.comدر این مجموعه بازدید کنند. وبلاگ سوم این گروه نیز epsnews.mihanblog.com می باشد. مطالب قابل ارائه وبلاگ عبارت است از: 1- آموزش کاربردی و اثربخش سرمایه گذاری در بازار سهام 2- ارائه اخبار مهم روزانه بازار سهام 3- ارائه اخبار مرتبط با اقتصاد جهانی و اقتصاد داخلی مرتبط با بازار سهام 4- بررسی وضعیت شرکتهای پذیرفته شده در بورس و فرا بورس 5- ارائه اخبار مربوط به سود اعلامی شرکتها و تحلیل آنها 6 -مروری بر شایعات و تیپ شناسی آنها 7- سایر موارد بورسی اطلاعیه رفع مسولیت : این وبلاگ فقط جنبه آموزشی و اطلاع رسانی دارد و به هیچ عنوان بر اساس مطالب وبلاگ، بخش نظرات و ایمیلهای ارسالی خرید و فروش نفرمایید. در ضمن بخش نظرات ممکن است حاوی مطالب مختلف از افراد با نیات گوناگون باشد، لطفا مراقب معاملات خود در بازار باشید. نخست دانش و دوم تجربه خود را در بازاربالا ببرید و نهایتا در صورت آمادگی کامل با حداقل سرمایه در این بازار مشغول شوید. بدون آموزش و بررسی توسط خودتان وارد هیچ بازاری نشوید. مسولیت سرمایه گذاری با خودتان است، پس خوب بررسی کنید. جمله مهم برای فعالیت در بازار: هـر حـقـیـقــتی در بازار از سـه مـرحـلـه می گـذرد: ابـتـدا، بـه مـسـخره گـرفـتـه مـی شود بـعـد بـه شـدت بـا آن مـخالـفـت مـی شـود و در آخـر، بـه عـنـوان امـری بـدیهـی پـذیـرفـتـه می شـود. محل تشکیل کلاس های آموزشی بورس مدیر وبلاگ: ................................