احتمال بازگشت خودروساز کره ای به ایران
در حالی که با اعلام تحریم های یکجانبه آمریکا، خودروسازان کره ای نیز مانند بسیاری از شرکا ایران را ترک کردند، حالا برخی منابع آگاه از تمایل بازگشت آنان به ایران خبر می دهند.
صنعت و بازار خودروی ایران این روزها شاهد یکه تازی برندهای چینی است. تأیید این خبر و صحت بازگشت خودروسازان کره ای می تواند به مثابه دمیدن هوایی تازه به ریه های صنعت کشور عمل کند. آن هم در شرایطی که خودروسازان ایرانی برای تأمین برخی از قطعاتی که به دلیل همین تحریم ها در ایران تولید نمی شوند با چالش های بسیار جدی همراه شده اند. از سوی دیگر، غیر از چینی ها، آن هم از طریق مسیرهای طولانی، عملاً خودروسازان بسیاری از کشورها حاضر به همکاری با تولیدکنندگان ایرانی نیستند. در همین حال، اخیراً روابط اقتصادی ایران و کره به دلیل عدم پرداخت بدهی کره ای ها به ایران باز هم به بهانه تحریم به نوعی چالش مواجه شده است.
در حالی که با اعلام تحریم های یکجانبه آمریکا، خودروسازان کره ای نیز مانند بسیاری از شرکا ایران را ترک کردند، حالا برخی منابع آگاه از تمایل بازگشت آنان به ایران خبر می دهند.
صنعت و بازار خودروی ایران این روزها شاهد یکه تازی برندهای چینی است. تأیید این خبر و صحت بازگشت خودروسازان کره ای می تواند به مثابه دمیدن هوایی تازه به ریه های صنعت کشور عمل کند. آن هم در شرایطی که خودروسازان ایرانی برای تأمین برخی از قطعاتی که به دلیل همین تحریم ها در ایران تولید نمی شوند با چالش های بسیار جدی همراه شده اند. از سوی دیگر، غیر از چینی ها، آن هم از طریق مسیرهای طولانی، عملاً خودروسازان بسیاری از کشورها حاضر به همکاری با تولیدکنندگان ایرانی نیستند. در همین حال، اخیراً روابط اقتصادی ایران و کره به دلیل عدم پرداخت بدهی کره ای ها به ایران باز هم به بهانه تحریم به نوعی چالش مواجه شده است.
اکنون با انتشار این خبر دو گزینه محتمل است؛ یکم، شاید گشایش هایی در عرصه سیاسی اقتصادی خارجی ایران قرار است حاصل شود، خودروسازان کره ای نیز با توجه به سابقه حضور و فراهم بودن برخی زیرساخت ها در ایران آماده بازگشت هستند. دوم، به نظر می رسد رایزنی های اقتصادی و سیاست خارجی به نتیجه رسیده است. در پی آن، کره ای ها قبول کرده اند به طرق مختلف، که خودشان مشمول تحریم ها آمریکا نشوند، اقدام به بازپرداخت بدهی خود به ایران کنند. یکی از راه های این بازپرداخت می تواند در قالب صنعت خودرو و از طریق ارسال قطعات منفصله (CKD) صورت بگیرد. بنابراین باید دید کدام خودروساز کره قرار است به ایران بازگردد.
تحریم های یکجانبه آمریکا، خودروسازان کره ای نیز مانند بسیاری از شرکا ایران را ترک کردند، حالا برخی منابع آگاه از تمایل بازگشت آنان به ایران خبر می دهند.
صنعت و بازار خودروی ایران این روزها شاهد یکه تازی برندهای چینی است. تأیید این خبر و صحت بازگشت خودروسازان کره ای می تواند به مثابه دمیدن هوایی تازه به ریه های صنعت کشور عمل کند. آن هم در شرایطی که خودروسازان ایرانی برای تأمین برخی از قطعاتی که به دلیل همین تحریم ها در ایران تولید نمی شوند با چالش های بسیار جدی همراه شده اند. از سوی دیگر، غیر از چینی ها، آن هم از طریق مسیرهای طولانی، عملاً خودروسازان بسیاری از کشورها حاضر به همکاری با تولیدکنندگان ایرانی نیستند. در همین حال، اخیراً روابط اقتصادی ایران و کره به دلیل عدم پرداخت بدهی کره ای ها به ایران باز هم به بهانه تحریم به نوعی چالش مواجه شده است.
اکنون با انتشار این خبر دو گزینه محتمل است؛ یکم، شاید گشایش هایی در عرصه سیاسی اقتصادی خارجی ایران قرار است حاصل شود، خودروسازان کره ای نیز با توجه به سابقه حضور و فراهم بودن برخی زیرساخت ها در ایران آماده بازگشت هستند. دوم، به نظر می رسد رایزنی های اقتصادی و سیاست خارجی به نتیجه رسیده است. در پی آن، کره ای ها قبول کرده اند به طرق مختلف، که خودشان مشمول تحریم ها آمریکا نشوند، اقدام به بازپرداخت بدهی خود به ایران کنند. یکی از راه های این بازپرداخت می تواند در قالب صنعت خودرو و از طریق ارسال قطعات منفصله (CKD) صورت بگیرد. بنابراین باید دید کدام خودروساز کره قرار است به ایران بازگردد.
در حال حاضر، خودروسازان کره ای از طریق خودروهای کار و تجاری و همچنین کراس اوور در ایران حضور دارند. شرکت کیا نیز که در ایران نماینده مشخصی ندارد. در این میان، محتمل ترین و تنها گزینه ممکن هیوندای است. این تولیدکننده کره ای پیش تر با کرمان موتور در قالب تولید اکسنت و النترا همکاری داشته و زیرساخت های تولید مشترک نیز همچنان مهیاست. هر چند اخبار دقیق مبنی بر زمان بازگشت و این که آیا غیر از دو محصول یادشده، محصول یا محصولات دیگری نیز در میان خواهد بود یا خیر به دست نیامده است، اما در هر صورت، بازگشت کره ای ها می تواند هم بخشی از هیمنه چینی ها را بشکند و هم با توجه به کیفیت و نحوه همکاری کره ای ها با ایران رقابت را در بازار ایران شدیدتر کند.
بازدید کنندگان و علاقمندان وبلاگ سود نیوز epsnews.blogfa.com از این پس می توانند در زمان های عدم سرویس از طریق بلاگفا از وبلاگ دوم این گروه epsnews.blogsky.comدر این مجموعه بازدید کنند. وبلاگ سوم این گروه نیز epsnews.mihanblog.com می باشد. مطالب قابل ارائه وبلاگ عبارت است از: 1- آموزش کاربردی و اثربخش سرمایه گذاری در بازار سهام 2- ارائه اخبار مهم روزانه بازار سهام 3- ارائه اخبار مرتبط با اقتصاد جهانی و اقتصاد داخلی مرتبط با بازار سهام 4- بررسی وضعیت شرکتهای پذیرفته شده در بورس و فرا بورس 5- ارائه اخبار مربوط به سود اعلامی شرکتها و تحلیل آنها 6 -مروری بر شایعات و تیپ شناسی آنها 7- سایر موارد بورسی اطلاعیه رفع مسولیت : این وبلاگ فقط جنبه آموزشی و اطلاع رسانی دارد و به هیچ عنوان بر اساس مطالب وبلاگ، بخش نظرات و ایمیلهای ارسالی خرید و فروش نفرمایید. در ضمن بخش نظرات ممکن است حاوی مطالب مختلف از افراد با نیات گوناگون باشد، لطفا مراقب معاملات خود در بازار باشید. نخست دانش و دوم تجربه خود را در بازاربالا ببرید و نهایتا در صورت آمادگی کامل با حداقل سرمایه در این بازار مشغول شوید. بدون آموزش و بررسی توسط خودتان وارد هیچ بازاری نشوید. مسولیت سرمایه گذاری با خودتان است، پس خوب بررسی کنید. جمله مهم برای فعالیت در بازار: هـر حـقـیـقــتی در بازار از سـه مـرحـلـه می گـذرد: ابـتـدا، بـه مـسـخره گـرفـتـه مـی شود بـعـد بـه شـدت بـا آن مـخالـفـت مـی شـود و در آخـر، بـه عـنـوان امـری بـدیهـی پـذیـرفـتـه می شـود. محل تشکیل کلاس های آموزشی بورس مدیر وبلاگ: ................................