بزرگترین مرکز خدمات بازار سرمایه به منظور پشتیبانی و خدمت‌ رسانی شبانه‌روزی به سهامداران با حضور معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس افتتاح شد.

 

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، افزایش چشمگیر تعداد فعالان بورس طی دو سال گذشته، ضرورت پاسخگویی و ارائه خدمات همه جانبه به سهامداران را دو چندان کرده است. از همین رو ساختمان بزرگترین مرکز خدمات بازار سرمایه با هدف گسترش آموزش، پشتیبانی و رفع مشکلات سهامداران بازار‌ سرمایه بصورت شبانه‌روزی مورد بهره‌برداری رسمی قرار گرفت.

این مرکز، پشتیبانی و حمایت همه جانبه از سرمایه گذاران را با پاسخگویی 24 ساعته در 7 روز هفته حتی روزهای تعطیل در جهت ارتقای خدمات بازار سرمایه به عهده خواهد داشت.

کارگزاری مفید از بهار سال 99 با جذب 600 نفر متخصص، ظرفیت پاسخگویی و تعامل تا 50 هزار نفر در روز را در کانال های مختلف ارتباطی مانند تلفن، ایمیل و شبکه های اجتماعی برای سرمایه گذاران در بازار سرمایه فراهم آورده است. اینک با بهره برداری از ساختمان جدیدT خدمات مذکور تمرکز یافته و توسعه می یابد.

علیرضا ناصرپور معاون نظارت بر نهاد‌های مالی رئیس سازمان بورس در این مراسم ضمن تمجید از اقدام صورت گرفته در جهت راه اندازی بزرگترین مرکز پاسخگویی و پشتیبانی در بازار سرمایه گفت: قوانین و آیین نامه هایی که از سوی سازمان بورس در حمایت از مشتریان صورت می گیرد حداقلی است در صورتی که انتظار می رود نهادهای مالی این حمایت و پشتیبانی را بصورت حداکثری از مشتریان صورت دهند که خوشبختانه این مهم در کارگزاری مفید محقق شده است.

وی افزود: سطوح پاسخ گویی نهادهای مالی به واسطه تعامل مستقیم تر با مردم، باید عمیق تر از سازمان بورس و ارکان های مربوط به آن باشد. به همین دلیل راه‌اندازی چنین مرکزی برای بازار سرمایه یک ضرورت بود. لزوم راه اندازی چنین مرکزی با توجه به رخدادهای ۲ سال گذشته بیش از پیش شده و حتی اهمیت این مسئله در قوانین و مقررات بازار سرمایه نیز هم مورد تاکید قرار گرفته و طبعاً لازم است کارگزاری ها اقداماتی را در این راستا انجام دهند و با توجه به ارتباط مستقیم با سهامداران در این خصوص پیشرو باشند.

حمید آذرخش رئیس هیات مدیره کارگزاری مفید هم در مراسم گشایش این مرکز گفت: کارگزاری مفید 27 سال پیش در 23 آذر سال 73 آغاز به کار کرد. اواخر دهه 70 با توجه به ضرورت و نقش فناوری‌های پیشرفته در صنعت بورس و کارگزاری‌ها به نحوی شد که مفید سال 84 ثبت سفارش الکترونیکی را جایگزین ثبت سفارش حضوری کرد و از سال 89 معاملات آنلاین را نخستین بار در دسترس مشتریان قرار داد.

همچنین محمد امین زارع مدیر مرکز خدمات مشتریان مفید با اشاره به اینکه معاملات آنلاین از ابتدای راه اندازی با استقبال بی نظیری مواجه شد، گفت:  این امر موجب شد مرکز‌ تماس کارگزاری مفید اواسط سال 92 با حدود 25 نفر راه‌اندازی شود. از اوایل سال 97 با پیشرفت فناوری و تغییر ذائقه مشتریان به دریافت خدمات غیرحضوری، تصمیم گرفته شد مرکز تماس به مرکز خدمات ارتقاء داده شود و سرمایه گذاری در زیرساخت این مرکز در اولویت قرار گیزد و در سال 99 ساختمان حاضر برای این مرکز خریداری شد تا با تجهیز امکانات پاسخگوی حجم کارها و نیروهای این مرکز باشد.

وی افزود: 400 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای خرید، زیرساخت‌ و تجهیز این مرکز سرمایه‌گذاری و برای 600 نیروی انسانی متخصص شغل ایجاد شده است و اکنون این نیروها روزانه حدود 30 هزار تعامل با سهامداران بازار‌ سرمایه دارند. این مرکز با استفاده از فناوری‌های پیشرفته در 7 روز هفته و 24 ساعته از طریق تمامی کانال‌های ارتباطی از جمله تماس، ایمیل، کامنت‌ شبکه‌های اجتماعی، پیام‌های سامانه‌های آنلاین معاملاتی به پاسخگویی و حل مشکلات سهامداران می‌پردازد.