افزایش اعتماد مصرف کننده در آلمان برای دومین بار در سال جاری، شاخص های این کشور را صعودی کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)، به عقیده کارشناسان افزایش شاخص اعتماد مصرف کننده در آلمان به بیشترین میزان نسبت به سه سال گذشته، نشان از بهبود اوضاع بزرگ ترین اقتصاد قاره سبز است.

بر اساس این گزارش، موسسه تحقیقاتی ZEW در شهر مانهایم آلمان، شاخص سرمایه گذاری با افزایش رو به رو بوده است در حالیکه انتظار سرمایه گذاری در این کشور نیز بیشتر شد است و به مرز 49.6 درصد رسیده است.

رقم 46.9 درصد برای شاخص سرمایه گذاری در این کشور بیشترین میزان افزایش نسبت به آپریل سال 2010 میلادی گزارش شده است .

افزایش تقاضا برای محصولات آلمانی در میان دیگر رقبا در اتحادیه اروپا، آلمان را به یکی از قدرتمند ترین قطب های اقتصادی در میان 17 کشور دیگر تبدیل کرده است.

افزایش قدرت اقتصادی در آمریکا و چین، به عنوان دو بازوی قدرتمند اقتصادی در جهان، در شرایطی موجب افزایش اعتماد مصرف کننده در آلمان شده است که این کشور خود را برای انتخابات پارلمانی آماده می کند.