بالاس سود هر سهم سال جاری خود بر اساس عملکرد شش ماهه را از 2257 ریال قبلی به 208 ریال کاهش داده است و با تعدیل منفی 91 درصدی روبرو شده است.

در این خصوص، مهمترین دلایل شرکت برای انجام تعدیلات بشرح ذیل می باشد:

الف) خروج پروژه روسازی کرج-هشتگرد از درآمد پیمانکاری پروژه های شرکت، به علت عدم عقد قرارداد موسسه صندوق پس انداز راه آهن (پیمانکار اولیه) با وزارت راه و شهرسازی (کارفرمای اصلی) و متعاقب آن حذف تفاهم نامه بین موسسه مذکور و شرکت.

ب) ابلاغ پروژه روسازی کرمان (پیش بینی مبلغ 172 میلیارد ریال درآمد و مبلغ 164 میلیارد ریال مخارج از محل این قرارداد(

ج) پروژه روسازی جنوب (پیش بینی مبلغ 188 میلیارد ریال درآمد و مبلغ 180 میلیارد ریال مخارج از محل این قرارداد(

 خاطر نشان می سازد، شرکت اعلام نموده است بخش عمده درآمد پیش بینی شده پروژه های پیمانکاری (در مجموع مبلغ 360 میلیارد ریال معادل 89% کل درآمدهای پیمانکاری) مبتنی بر اجرای عملیات پروژه های خطوط ریلی کرمان و جنوب می باشد که برای تحقق آنها بایدموارد زیر تحقق یابد:

1- با توجه به اینکه ریل مورد نیاز 100% وارداتی است، ضروری است گشایش اعتبار اسنادی لازم توسط کارفرما جهت تأمین ریل مورد نیاز صورت گیرد.

2-  مسدودی خطوط توسط کارفرما (راه آهن) جهت اجرای کار، متناسب با برنامه زمانبندی پیش بینی شده اعطا گردد.

د) افزایش بهای تمام شده ساختمان و تأسیسات به علت تحمیل هزینه های پرسنلی به شرکت و عدم تحقق تعدیل نیروی انسانی.

ه) عدم تحقق قرادادهای تولید و واگذاری بالاست به کارفرمایان (راه آهن و شرکت مهندسی سپاسد) در نیمه نخست سال 91.