خبر مثبت از فولاد- 11 بهمن ماه
صرفه جويي 60 هزار يورويي فولاد مبارکه اصفهان
صرفه
جويي 60 هزار يورويي در ناحيه فولاد سازي و نورد پيوسته فولاد مبارابتکار-
بازسازي و بکارگيري 300 عدد از روتاري کوپلينگهاي از رده خارج سگمنتهاي
واحد ريخته گري ناحيه فولادسازي ونورد پيوسته فولاد مبارکه 60 هزار يورو
صرفه جويي ارزي به بار آورد.
جواد
صباغي سرپرست تعميرگاه ريخته گري مداوم ناحيه سبا ضمن اعلام اين خبر
افزود: ماشين ريخته گري از قسمتهايي بنام سگمنت و هر سگمنت از تعداد زيادي
روليک با سيستم خنک کاري داخلي تشکيل شده است. جهت انتقال آب خنک کاري از
شاسي سگمنت به هر يک از روليکها و تبادل حرارت وسپس انتقال مجدد آب به شاسي
در انتهاي روليک از سيستم گردش آب با استفاده از روتاري کوپلينگ استفاده
شده است که بايد تعميرات روتاري رولهاي در حال چرخش،کاملاً آببندي و با
ظرافت خاصي صورت گيرد.وي افزود: در پي انجام تعميرات بر روي سگمنتهاي
ريختهگري، تعميرگاه ريخته گري بالغ بر 700 عدد از اين روتاري کوپلينگهاي
مستعمل و معيوب روبرو گرديد. از طرفي به علت خارجي بودن اين قطعه که ساخت
شرکت دوبلين کشور ايرلند ميباشد، تامين آن به سختي و با صرف هزينه ارزي
بالغ بر 200 يورو به ازاي هر عدد انجام ميشد.
به
همين دليل پرسنل تعميرگاه ريخته گري تصميم به احياء و بکارگيري مجدد اين
قطعه گرفتند.وي تعريف پروژه اي درقالب گروههاي بهبود و تهيه دستورالعمل
تعميرات و احياء با استناد به مدارک سازنده را اولين گام در اين راستا
خواند و ادامه داد: در گام بعدي تمامي قطعات داخلي روتاري کوپلينگهاي
مستعمل دمونتاژ و طبق دستورالعمل کنترل گرديد و قطعات قابل اصلاح و استفاده
مجدد شناسايي وتفکيک شد که در نتيجه تعداد 400 عدد از آنها قابل احياء و
بکارگيري مجدد تشخيص داده شد. پس ازاصلاح ومونتاژ قطعات شناسايي شده،
روتاري کوپلينگها آماده طي چند مرحله و با روشهاي متفاوت (تحت فشار به
صورت ثابت و تحت فشار در حال چرخش) تحت کنترل عملکرد قرار گرفت و پس از
تاييد عملکرد طي دونوبت در موقعيتهاي مختلف ماشين ريخته گري نصب و تحت
آزمايش عملي و گرم قرار گرفت که بدون ايجاد مشکل و اختلال در فرآيند توليد،
کارکردي مشابه با نمونههاي اصلي داشتند بنابراين در فاز اول اين پروژه
تعداد 300 عدد از اين قطعه بدون صرف هزينه خاصي و با امکانات موجود در قسمت
اصلاح گرديد.صباغي درخصوص مزاياي اجراي اين پروژه اين چنين گفت: اصلاح و
بکارگيري روتاري کوپلينگهاي مستعمل و معيوب دستاوردهايي به دنبال داشت که
علاوه بر بکارگيري و بازگرداندن قطعات مستعمل به چرخه توليد نه تنها باعث
کاهش مصرف و در نتيجه کاهش واردات تجهيزات از خارج کشور شد بلکه با اين
اقدام از خروج بالغ بر 60 هزار يورو ارز از کشور شد ضمن اينکه در خاتمه
اطلاعات بسيار مناسبي براي بومي سازي اين روتاريها تهيه شد که ميتوان آنرا
در اختيار شرکتهاي سازنده داخلي قرار داد.ابتکار- بازسازي و بکارگيري 300
عدد از روتاري کوپلينگهاي از رده خارج سگمنتهاي واحد ريخته گري ناحيه
فولادسازي ونورد پيوسته فولاد مبارکه 60 هزار يورو صرفه جويي ارزي به بار
آورد.
جواد
صباغي سرپرست تعميرگاه ريخته گري مداوم ناحيه سبا ضمن اعلام اين خبر
افزود: ماشين ريخته گري از قسمتهايي بنام سگمنت و هر سگمنت از تعداد زيادي
روليک با سيستم خنک کاري داخلي تشکيل شده است. جهت انتقال آب خنک کاري از
شاسي سگمنت به هر يک از روليکها و تبادل حرارت وسپس انتقال مجدد آب به شاسي
در انتهاي روليک از سيستم گردش آب با استفاده از روتاري کوپلينگ استفاده
شده است که بايد تعميرات روتاري رولهاي در حال چرخش،کاملاً آببندي و با
ظرافت خاصي صورت گيرد.وي افزود: در پي انجام تعميرات بر روي سگمنتهاي
ريختهگري، تعميرگاه ريخته گري بالغ بر 700 عدد از اين روتاري کوپلينگهاي
مستعمل و معيوب روبرو گرديد. از طرفي به علت خارجي بودن اين قطعه که ساخت
شرکت دوبلين کشور ايرلند ميباشد، تامين آن به سختي و با صرف هزينه ارزي
بالغ بر 200 يورو به ازاي هر عدد انجام ميشد.
به
همين دليل پرسنل تعميرگاه ريخته گري تصميم به احياء و بکارگيري مجدد اين
قطعه گرفتند.وي تعريف پروژه اي درقالب گروههاي بهبود و تهيه دستورالعمل
تعميرات و احياء با استناد به مدارک سازنده را اولين گام در اين راستا
خواند و ادامه داد: در گام بعدي تمامي قطعات داخلي روتاري کوپلينگهاي
مستعمل دمونتاژ و طبق دستورالعمل کنترل گرديد و قطعات قابل اصلاح و استفاده
مجدد شناسايي وتفکيک شد که در نتيجه تعداد 400 عدد از آنها قابل احياء و
بکارگيري مجدد تشخيص داده شد. پس ازاصلاح ومونتاژ قطعات شناسايي شده،
روتاري کوپلينگها آماده طي چند مرحله و با روشهاي متفاوت (تحت فشار به
صورت ثابت و تحت فشار در حال چرخش) تحت کنترل عملکرد قرار گرفت و پس از
تاييد عملکرد طي دونوبت در موقعيتهاي مختلف ماشين ريخته گري نصب و تحت
آزمايش عملي و گرم قرار گرفت که بدون ايجاد مشکل و اختلال در فرآيند توليد،
کارکردي مشابه با نمونههاي اصلي داشتند بنابراين در فاز اول اين پروژه
تعداد 300 عدد از اين قطعه بدون صرف هزينه خاصي و با امکانات موجود در قسمت
اصلاح گرديد.
صباغي
درخصوص مزاياي اجراي اين پروژه اين چنين گفت: اصلاح و بکارگيري روتاري
کوپلينگهاي مستعمل و معيوب دستاوردهايي به دنبال داشت که علاوه بر بکارگيري
و بازگرداندن قطعات مستعمل به چرخه توليد نه تنها باعث کاهش مصرف و در
نتيجه کاهش واردات تجهيزات از خارج کشور شد بلکه با اين اقدام از خروج بالغ
بر 60 هزار يورو ارز از کشور شد ضمن اينکه در خاتمه اطلاعات بسيار مناسبي
براي بومي سازي اين روتاريها تهيه شد که ميتوان آنرا در اختيار شرکتهاي
سازنده داخلي قرار داد.
+ نوشته شده در چهارشنبه ۱۳۹۱/۱۱/۱۱ ساعت 10:49 توسط تیم راهبریEPSNEWS
|
بازدید کنندگان و علاقمندان وبلاگ سود نیوز epsnews.blogfa.com از این پس می توانند در زمان های عدم سرویس از طریق بلاگفا از وبلاگ دوم این گروه epsnews.blogsky.comدر این مجموعه بازدید کنند. وبلاگ سوم این گروه نیز epsnews.mihanblog.com می باشد. مطالب قابل ارائه وبلاگ عبارت است از: 1- آموزش کاربردی و اثربخش سرمایه گذاری در بازار سهام 2- ارائه اخبار مهم روزانه بازار سهام 3- ارائه اخبار مرتبط با اقتصاد جهانی و اقتصاد داخلی مرتبط با بازار سهام 4- بررسی وضعیت شرکتهای پذیرفته شده در بورس و فرا بورس 5- ارائه اخبار مربوط به سود اعلامی شرکتها و تحلیل آنها 6 -مروری بر شایعات و تیپ شناسی آنها 7- سایر موارد بورسی اطلاعیه رفع مسولیت : این وبلاگ فقط جنبه آموزشی و اطلاع رسانی دارد و به هیچ عنوان بر اساس مطالب وبلاگ، بخش نظرات و ایمیلهای ارسالی خرید و فروش نفرمایید. در ضمن بخش نظرات ممکن است حاوی مطالب مختلف از افراد با نیات گوناگون باشد، لطفا مراقب معاملات خود در بازار باشید. نخست دانش و دوم تجربه خود را در بازاربالا ببرید و نهایتا در صورت آمادگی کامل با حداقل سرمایه در این بازار مشغول شوید. بدون آموزش و بررسی توسط خودتان وارد هیچ بازاری نشوید. مسولیت سرمایه گذاری با خودتان است، پس خوب بررسی کنید. جمله مهم برای فعالیت در بازار: هـر حـقـیـقــتی در بازار از سـه مـرحـلـه می گـذرد: ابـتـدا، بـه مـسـخره گـرفـتـه مـی شود بـعـد بـه شـدت بـا آن مـخالـفـت مـی شـود و در آخـر، بـه عـنـوان امـری بـدیهـی پـذیـرفـتـه می شـود. محل تشکیل کلاس های آموزشی بورس مدیر وبلاگ: ................................