طبق تحقیق و تفحص مجلس نهم، رنو در روند تولید ال 90 بالغ بر 1000 میلیارد تومان خسارت به ایران وارد کرده اما این شرکت در قرارداد جدید نه تنها صحبتی از پرداخت غرامت نکرده بلکه با یک قرارداد شیرین سود قابل توجهی کسب کرده است.
 

 خبرگزاری تسنیم درگزارشی اعلام کرد، براساس قرارداد جدید رنو با ایدرو ، این شرکت توانست به عنوان نخستین خودروساز خارجی سهم 60 درصدی را در مشارکت جدید خود با خودروسازان ایرانی کسب کند. از طرف دیگر هم ایدرو به عنوان نماینده صنعت خودروی کشور، سایت "بن رو" را به عنوان آورده در اختیار رنو قرار می دهد. 

این قرارداد در دو مرحله پیش بینی شده به نحوی که در مرحله اول 150 هزار خودرو در سال و در مرحله دوم 300 هزار خودرو تولید می‌شود. در مجموع با احتساب قراردادهای قبلی مانند ال 90 و ساندرو حجم تولید این شرکت در ایران به 500 هزار دستگاه در سال خواهد رسید.

البته رنو در قرارداد گذشته خود با دو شرکت ایران خودرو و سایپا قرار بود سالانه 150 هزار دستگاه را در این دو شرکت تولید کند و در کنار این موضوع یک سایت مستقل با تولید 200 هزار دستگاه خودرو راه اندازی کند اما با وجود مقدمات این کار این موضوع اجرایی نشد. 

علاوه بر بدقولی رنو در تولید و صادرات محصولات؛ در گزارش تحقیق و تفحص مجلس نهم هم  تخلفاتی از سوی این شرکت با خودروسازان شناسایی شد که براساس آن رنو در هر خودروی ال 90 حدود 10 تا 12 میلیون دلار خسارت به کشور وارد کرده است. حتی پرونده آنها برای رسیدگی به مراجع قضایی ارسال هم شد ولی متأسفانه هنوز در این رابطه تصمیمی گرفته نشده و 16 پرونده تخلف رنو همچنان در مراجع قضایی مسکوت مانده است.

براساس گزارش تحقیق و تفحص مجلس نهم از صنعت خودرو؛ رنو در روند تولید ال 90 بالغ بر هزار میلیارد تومان خسارت به ایران وارد کرده اما این شرکت در قرارداد جدید خود نه تنها صحبتی از پرداخت غرامت نکرده بلکه با یک قرارداد شیرین سود قابل توجهی را هم در این مشارکت کسب کرده است.

اما سوال اینجا وزیر صنعت و معاونین وی که در روند امضاء این قرارداد بودند چرا پرداخت خسارت از رنو  را مطالبه نکرده و پرداخت آن را یکی از  شروط اصلی امضاء قرارداد جدید عنوان نکرده اند؟