قطعه سازان با پژو قرارداد می بندند
قطعه سازان داخلی میتوانند به زنجیره تولید محصولات پژو بپیوندند و درتولید قطعات خودرو پیشرفت قابل توجهی داشته باشند.
به گزارش صبحانه، چند روز پیش بود که رئیس انجمن قطعه سازان اعلام کرد قطعه سازان قادرند تا ٦٠ درصد خودروهای تولید مشترک را داخلیسازی کنند. روز گذشته نیز معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت درحاشیه یازدهمین نمایشگاه بینالمللی قطعات، لوازم و مجموعههای خودرو گفت:حدود 60 شرکت قطعه ساز ایرانی برای تأمین و ساخت قطعات مورد نیاز خودروهای شرکت ایکاپ (شرکت مشترک ایران خودرو و پژو) در حال مذاکره هستند و ١٠ قرارداد در این زمینه نهایی شده است.
با این تفاسیر قطعه سازان داخلی میتوانند به زنجیره تولید محصولات پژو بپیوندند و درتولید قطعات خودرو پیشرفت قابل توجهی داشته باشند.سالهای گذشته زمانی که دو مجموعه قصد داشتند با یکدیگر همکاری کنند، قطعه سازان ایرانی نتوانستند اعتماد شریک فرانسوی خودرا جلب کنند.
لذا قطعه سازان به دلیل ناتوانی در همکاریهای مشترک کپی کار شدند. اما دراین مرحله قراراست انتقال تکنولوژی صورت گیرد. محسن صالحی نیا افزود: با توجه به قراردادهایی که بعد از اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) به صورت همکاریهای مشترک بین خودرو سازان داخلی و خارجی منعقد شد، نقش تولیدکنندگان قطعات و مجموعههای خودرو بسیار پر رنگ تر دیده شد.
رضا رضایی رئیس انجمن قطعه سازان هم گفته بود: قرارداد ایران خودرو و پژو یکی از بهترین قراردادها با طرف خارجی است. این فرصت خوبی را فراهم میکند تا صنعت قطعهسازی بتواند رشد کند. همکاری با رنو هم اخیراً بسیار بهبود یافته است.
شرکت رنو وعده داده تا با آموزش رایگان، قطعه سازان ایرانی را به سطحی از کیفیت برساند که قابل قبول در زنجیره تأمین آن شرکت باشد. وی اظهارداشت: رنو و پژو در مرحله جدید همکاریها نمیتوانند قطعه سازان ایرانی را دور بزنند یا حتی با قیمتهای پایین بخواهند قطعه به خودروسازان داخلی بفروشند. آنها مکلف شدند با 40 درصد داخلیسازی همکاریها را آغاز کنند.
ساخت قطعه بر دوش قطعه سازان ایرانی
معاون وزیر صنعت با بیان اینکه بار اصلی برنامههایی که برای ساخت داخل و افزایش عمق ساخت داخل خودروها داریم بر دوش قطعه سازان است، گفت: یکی از قراردادهای خودرویی مؤثر بین ایران خودرو و پژو منعقد شد و برای این همکاری، شرکتی مشترک تشکیل و ساختار سازمانی ایجاد شده است.معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اطمینان داد تولید انبوه محصولات شرکت ایکاپ با حداقل 40 درصد تولید داخل انجام خواهد شد.
صالحی نیا همچنین اعلام کرد نخستین محصول این همکاری اسفندماه امسال تولید خواهد شد.وی با اشاره به توافقنامه شرکت سایپا و شرکت سیتروئن فرانسه نیز گفت: قرارداد این همکاری هنوز منعقد نشده و مذاکرات نهایی برای تشکیل شرکت مشترک در حال انجام است.صالحی نیا تأکید کرد، پس ازانعقاد قرارداد اجرایی میان سیتروئن و سایپا برنامه مشابهی برای همکاری قطعه سازان داخلی اجرا خواهد شد.
540 قطعه ساز خارجی در ایران
یازدهمین نمایشگاه بینالمللی قطعات، لوازم و مجموعههای خودرو روز گذشته با حضور 470 شرکت داخلی و 540 شرکت خارجی از 23 کشور آرژانتین، آلمان، اتریش، استرالیا، اسپانیا، امارات متحده عربی، انگلیس، ایتالیا، بلژیک، بلغارستان، بنگلادش، تایوان، ترکیه، تونس، ژاپن، دانمارک، سوئد، فرانسه، چین، هلند، هند، مالت و کره جنوبی در محل دائمی نمایشگاههای بینالمللی تهران آغاز به کار کرد.
در این نمایشگاه انواع قطعات یدکی خودروهای سواری و سنگین، خدمات پس از فروش، ماشینآلات تولید قطعات، مجموعه تزئینی خودرو، خدمات کارگاهی و لوازم کارگاهی خودرو، خدمات فنی مهندسی خودرو، تعمیر و نگهداری، محصولات پاک کننده خودرو و سایر بخشهای وابسته به این صنعت، در فضای نمایشگاهی به وسعت 49 هزار مترمربع به بازدیدکنندگان ارائه میشود.
با این تفاسیر قطعه سازان داخلی میتوانند به زنجیره تولید محصولات پژو بپیوندند و درتولید قطعات خودرو پیشرفت قابل توجهی داشته باشند.سالهای گذشته زمانی که دو مجموعه قصد داشتند با یکدیگر همکاری کنند، قطعه سازان ایرانی نتوانستند اعتماد شریک فرانسوی خودرا جلب کنند.
لذا قطعه سازان به دلیل ناتوانی در همکاریهای مشترک کپی کار شدند. اما دراین مرحله قراراست انتقال تکنولوژی صورت گیرد. محسن صالحی نیا افزود: با توجه به قراردادهایی که بعد از اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) به صورت همکاریهای مشترک بین خودرو سازان داخلی و خارجی منعقد شد، نقش تولیدکنندگان قطعات و مجموعههای خودرو بسیار پر رنگ تر دیده شد.
رضا رضایی رئیس انجمن قطعه سازان هم گفته بود: قرارداد ایران خودرو و پژو یکی از بهترین قراردادها با طرف خارجی است. این فرصت خوبی را فراهم میکند تا صنعت قطعهسازی بتواند رشد کند. همکاری با رنو هم اخیراً بسیار بهبود یافته است.
شرکت رنو وعده داده تا با آموزش رایگان، قطعه سازان ایرانی را به سطحی از کیفیت برساند که قابل قبول در زنجیره تأمین آن شرکت باشد. وی اظهارداشت: رنو و پژو در مرحله جدید همکاریها نمیتوانند قطعه سازان ایرانی را دور بزنند یا حتی با قیمتهای پایین بخواهند قطعه به خودروسازان داخلی بفروشند. آنها مکلف شدند با 40 درصد داخلیسازی همکاریها را آغاز کنند.
ساخت قطعه بر دوش قطعه سازان ایرانی
معاون وزیر صنعت با بیان اینکه بار اصلی برنامههایی که برای ساخت داخل و افزایش عمق ساخت داخل خودروها داریم بر دوش قطعه سازان است، گفت: یکی از قراردادهای خودرویی مؤثر بین ایران خودرو و پژو منعقد شد و برای این همکاری، شرکتی مشترک تشکیل و ساختار سازمانی ایجاد شده است.معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اطمینان داد تولید انبوه محصولات شرکت ایکاپ با حداقل 40 درصد تولید داخل انجام خواهد شد.
صالحی نیا همچنین اعلام کرد نخستین محصول این همکاری اسفندماه امسال تولید خواهد شد.وی با اشاره به توافقنامه شرکت سایپا و شرکت سیتروئن فرانسه نیز گفت: قرارداد این همکاری هنوز منعقد نشده و مذاکرات نهایی برای تشکیل شرکت مشترک در حال انجام است.صالحی نیا تأکید کرد، پس ازانعقاد قرارداد اجرایی میان سیتروئن و سایپا برنامه مشابهی برای همکاری قطعه سازان داخلی اجرا خواهد شد.
540 قطعه ساز خارجی در ایران
یازدهمین نمایشگاه بینالمللی قطعات، لوازم و مجموعههای خودرو روز گذشته با حضور 470 شرکت داخلی و 540 شرکت خارجی از 23 کشور آرژانتین، آلمان، اتریش، استرالیا، اسپانیا، امارات متحده عربی، انگلیس، ایتالیا، بلژیک، بلغارستان، بنگلادش، تایوان، ترکیه، تونس، ژاپن، دانمارک، سوئد، فرانسه، چین، هلند، هند، مالت و کره جنوبی در محل دائمی نمایشگاههای بینالمللی تهران آغاز به کار کرد.
در این نمایشگاه انواع قطعات یدکی خودروهای سواری و سنگین، خدمات پس از فروش، ماشینآلات تولید قطعات، مجموعه تزئینی خودرو، خدمات کارگاهی و لوازم کارگاهی خودرو، خدمات فنی مهندسی خودرو، تعمیر و نگهداری، محصولات پاک کننده خودرو و سایر بخشهای وابسته به این صنعت، در فضای نمایشگاهی به وسعت 49 هزار مترمربع به بازدیدکنندگان ارائه میشود.
+ نوشته شده در چهارشنبه ۱۳۹۵/۰۸/۲۶ ساعت 11:53 توسط تیم راهبریEPSNEWS
|
بازدید کنندگان و علاقمندان وبلاگ سود نیوز epsnews.blogfa.com از این پس می توانند در زمان های عدم سرویس از طریق بلاگفا از وبلاگ دوم این گروه epsnews.blogsky.comدر این مجموعه بازدید کنند. وبلاگ سوم این گروه نیز epsnews.mihanblog.com می باشد. مطالب قابل ارائه وبلاگ عبارت است از: 1- آموزش کاربردی و اثربخش سرمایه گذاری در بازار سهام 2- ارائه اخبار مهم روزانه بازار سهام 3- ارائه اخبار مرتبط با اقتصاد جهانی و اقتصاد داخلی مرتبط با بازار سهام 4- بررسی وضعیت شرکتهای پذیرفته شده در بورس و فرا بورس 5- ارائه اخبار مربوط به سود اعلامی شرکتها و تحلیل آنها 6 -مروری بر شایعات و تیپ شناسی آنها 7- سایر موارد بورسی اطلاعیه رفع مسولیت : این وبلاگ فقط جنبه آموزشی و اطلاع رسانی دارد و به هیچ عنوان بر اساس مطالب وبلاگ، بخش نظرات و ایمیلهای ارسالی خرید و فروش نفرمایید. در ضمن بخش نظرات ممکن است حاوی مطالب مختلف از افراد با نیات گوناگون باشد، لطفا مراقب معاملات خود در بازار باشید. نخست دانش و دوم تجربه خود را در بازاربالا ببرید و نهایتا در صورت آمادگی کامل با حداقل سرمایه در این بازار مشغول شوید. بدون آموزش و بررسی توسط خودتان وارد هیچ بازاری نشوید. مسولیت سرمایه گذاری با خودتان است، پس خوب بررسی کنید. جمله مهم برای فعالیت در بازار: هـر حـقـیـقــتی در بازار از سـه مـرحـلـه می گـذرد: ابـتـدا، بـه مـسـخره گـرفـتـه مـی شود بـعـد بـه شـدت بـا آن مـخالـفـت مـی شـود و در آخـر، بـه عـنـوان امـری بـدیهـی پـذیـرفـتـه می شـود. محل تشکیل کلاس های آموزشی بورس مدیر وبلاگ: ................................