معرفی جایگزین پرفروش ترین خودرو ایران/ زیان انباشته قابل هضم است
به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محسن قاسم جهرودی در حاشیه مراسم رونمایی از نخستین خودروی الکتریکی سایپا به نام ساینا برقی (EV) که دیروز توسط معاون علمی و فناوری رئیس جمهور انجام شد، گفت: با توجه به افزایش سطح استانداردهای صنعت ، صرف هزینه بهینهسازی برای پروژه قدیمی مانند پراید مقرون به صرفه نبوده و باید محصولی طبق استانداردهای امروز ، جایگزین و معرفی شود که در آینده ایی نزدیک اعلام خواهد شد.
وی ادامه داد: درحالی تولید محصولی مانند پراید با قیمت های کنونی قابل تکرار نیست که محصول جدید، نخواهد توانست با پراید رقابت کند اما تمام سعی این است که قیمت خودروی جایگزین نزدیک به قیمت پراید بوده و فاصله کیفی بسیاری داشته و در ظاهر و راحتی به استانداردهای جهانی نزدیک باشد.
این مقام مسئول همچنین در حاشیه نشست مدیران مالی و اعضای هیئت مدیره گروه خودروسازی سایپا به تسنیم گفت: هفته آینده در جلسه ویژه ای با حضور مدیران برای بررسی وضعیت تولید یا حذف برخی محصولات تصمیم گیری می شود.
جهرودی ادامه داد: خودروی هم رتبه پراید از لحاظ قیمت وجود ندارد و امکان عزضه محصولی با قیمت پراید نیست از طرف دیگر 130 هزار نفر در تأمین قطعه پراید فعالیت می کنند به همین دلیل برای تعیین تکلیف تولید این خودرو در حال تهیه استراتژی کارآمد هستیم.
وضعیت تولید خودروهای جدید
وی در خصوص تولید خودروهای جدید در این گروه گفت: درحال حاضر بین محصولات گروه سایپا پیوستگی وجود ندارد و بعد از پراید که در محدوده قیمتی 20 میلیون تومان است محصول بعدی در محدوده قیمتی 50 میلیون قرار دارد. چیدمان محصولات سایپا نقص دارد و ما در تلاشیم با یک برنامه مدون محصولات جدیدی را به بازار عرضه کنیم تا همه محدوده قیمتی و کل نیاز مشتریان را پوشش دهد.
وی از مذاکره با چند خودرو ساز معتبر جهان برای طراحی پلت فرم جدید خبرداد و گفت: این پلت فرم منعطف خواهد بود و می توان انواع خودرو از محصولی در کلاس پراید تا سی یو وی ها را پوشش داد.
جهرودی درباره واگذاری سایت "بن رو" هم توضیح داد: مجری سیاست های کلان سازمان گسترش هستیم. هر سیاستی که در این مورد اتخاذ شود ، اجرا می کنیم.
زیان انباشته قابل هضم است
مدیرعامل سایپا با بیان اینکه زیان انباشته شرکت سایپا درمقایسه با 27 هزار میلیارد تومان گردش مالی سالانه این شرکت زیاد نیست و قابل هضم است، گفت: در یک ماه گذشته تلاش شده بدهی قطعهسازان پرداخت شود. در این زمینه حدود 600 میلیارد تومان تسهیلات از یکی از صندوقها دریافت و به قطعهسازان پرداخت شد. به این ترتیب بخش قابل توجهی از بدهیها به قطعهسازان کاهش یافته است.
جهرودی بر لزوم شناسایی و واگذاری دارایی های غیرمولد شرکت تأکید کرد و افزود: در سایپا دیگر طرحی که غیر مولد باشد اجرا نمی شود و اگر هم مصوبات قبل باشد حتما تعطیل خواهد شد.
وی تولید مولد و بهره ور و خرد مالی را دو رویکرد مهم سایپا برای خروج از چالش های پیش رو دانست و با بیان اینکه سالها پیش که منابع مالی مورد نیاز وجود داشت و میتوانستیم به توسعه محصولات جدید بپردازیم، در این کار تعلل شد تصریح کرد: از زمان طلایی صنعت خودرو در گذشته فاصله گرفتهایم بنابراین نیازمند بازنگری در استراتژیهای صنعت خودرو هستیم.
مدیرعامل سایپا ادامه داد: قیمت خالص فروش پراید برای ما حدود 17 میلیون و 500 هزار تومان است و مابقی قیمت آن مربوط به مالیات بر ارزش افزوده و دیگر عوارض دولتی است.
جهرودی با بیان اینکه در خودروی کوئیک چند مدل مختلف قیمتی تعریف شده تا به سطح انتظارات جامعه از نظر قیمت خودرو نزدیک شویم، اظهار کرد: به عنوان مثال تفاوت قیمت خودرو با گیربکس دستی و اتومات حداقل 5 میلیون تومان است. استقرار خرد مالی، ایجاد انضباط مالی و همچنین ایجاد شورای مالی از برنامههای جدید گروه خودروسازی سایپاست تا ارزش سهام این شرکت در بورس حفظ شده و ارتقا یابد.
بازدید کنندگان و علاقمندان وبلاگ سود نیوز epsnews.blogfa.com از این پس می توانند در زمان های عدم سرویس از طریق بلاگفا از وبلاگ دوم این گروه epsnews.blogsky.comدر این مجموعه بازدید کنند. وبلاگ سوم این گروه نیز epsnews.mihanblog.com می باشد. مطالب قابل ارائه وبلاگ عبارت است از: 1- آموزش کاربردی و اثربخش سرمایه گذاری در بازار سهام 2- ارائه اخبار مهم روزانه بازار سهام 3- ارائه اخبار مرتبط با اقتصاد جهانی و اقتصاد داخلی مرتبط با بازار سهام 4- بررسی وضعیت شرکتهای پذیرفته شده در بورس و فرا بورس 5- ارائه اخبار مربوط به سود اعلامی شرکتها و تحلیل آنها 6 -مروری بر شایعات و تیپ شناسی آنها 7- سایر موارد بورسی اطلاعیه رفع مسولیت : این وبلاگ فقط جنبه آموزشی و اطلاع رسانی دارد و به هیچ عنوان بر اساس مطالب وبلاگ، بخش نظرات و ایمیلهای ارسالی خرید و فروش نفرمایید. در ضمن بخش نظرات ممکن است حاوی مطالب مختلف از افراد با نیات گوناگون باشد، لطفا مراقب معاملات خود در بازار باشید. نخست دانش و دوم تجربه خود را در بازاربالا ببرید و نهایتا در صورت آمادگی کامل با حداقل سرمایه در این بازار مشغول شوید. بدون آموزش و بررسی توسط خودتان وارد هیچ بازاری نشوید. مسولیت سرمایه گذاری با خودتان است، پس خوب بررسی کنید. جمله مهم برای فعالیت در بازار: هـر حـقـیـقــتی در بازار از سـه مـرحـلـه می گـذرد: ابـتـدا، بـه مـسـخره گـرفـتـه مـی شود بـعـد بـه شـدت بـا آن مـخالـفـت مـی شـود و در آخـر، بـه عـنـوان امـری بـدیهـی پـذیـرفـتـه می شـود. محل تشکیل کلاس های آموزشی بورس مدیر وبلاگ: ................................