با استمرار رکود بازار مسکن بازار سیمان هم پاسوز رکود مسکن شد!
به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو؛ بازار مسکن به عنوان یکی از بخشهای بزرگ و تاثیرگذار اقتصاد برای پنجمین سال پیاپی با رکود همراه شده و سرمایههای زیادی در این بازار محبوس شده است. بر اساس آخرین آماری که از رشد بخش ساختمان بهدست آمده است؛ همچنان در این بخش رشد منفی مشاهده میشود که کارا نبودن سیاستهای اجرایی در بازار مسکن را نشان میدهد.درحالحاضر بازار مسکن طولانیترین دوره رکود خود را سپری میکند و با نگاهی به چرخه رکود و رونق این بازار در سالهای گذشته درمییابیم بیشترین رکودی که گریبان این بازار را گرفته بود حداکثر ۴ سال ادامه داشت.
سیدمحمدجواد ابطحی، نماینده مردم خمینیشهر درباره راههای بهبود تقاضای مصالح ساختمانی و خروج بنگاههای تولیدکننده مصالح ساختمانی از رکود اظهار کرد: استفاده از سیمان در راهسازی و جایگزینی آن با آسفالت یکی از راههای تقویت تقاضای سیمان در کشور است و دولت با ارائه لایحه به مجلس میتواند صنعت سیمان را احیا کند. وضعیت صنعت سیمان، بحرانی است و باید با تغییر تقاضای داخلی، از تعطیلی این واحدها جلوگیری کرد.
ابطحی یادآور شد: استان اصفهان حائز رتبههای برتر در تولید سنگ ساختمانی بوده و میتوان با تکیه بر برندسازی، این صنعت را در اصفهان احیا کرد. نماینده مردم خمینیشهر تاکید کرد: هم اکنون بیش از ۶ هزار و ۷۰۰ کارخانه فرآوری سنگ در کشور وجود دارد و دولت باید برای حفظ این صنایع کوشا باشد.
سیمان در جاده، قیر بار ترانزیت
حبیبالله بهرامی نیز درباره مزیت استفاده از بتن در رویه جاده در مقایسه با قیر اظهار کرد: با توجه به مازاد تولید ۳۰ میلیون تنی سیمان در کشور، پیشنهاد میشود این محصول در روکش جادهها استفاده شود و قیر تولید شده به دلیل مزیتهای موجود در بازارهای جهانی، صادر شود. رئیس اتاق تعاون استان اصفهان خاطرنشان کرد: صادرات قیر مزیتهای بیشتری نسبت به سیمان دارد که باید از آن برای ارزآوری استفاده کرد و در مقابل، سیمان دپو شده در انبار کارخانهها را در پروژههای راهسازی مورد استفاده قرار داد.استفاده از سیمان به جای قیر و آسفالت در جادهها، سالهاست که در بسیاری از کشورهای تولیدکننده سیمان رواج دارد.
بر این اساس در امریکا و بیشتر کشورهای اروپایی چند دهه است که این فناوری مورد استفاده قرار گرفته که به دلیل صرفه اقتصادی و همچنین انعطافپذیری بیشتر آن نسبت به قیر است. یکی از ویژگیهای مهم فنی رویههای بتونی، نیاز نداشتن به زیرسازی چندلایهای است که کمتر از بهای تمام شده این نوع راهسازی را نسبت به هزینه ۱۲۰ هزار تومانی هر متر مربع جاده آسفالتی به نصف میرساند.
بازدید کنندگان و علاقمندان وبلاگ سود نیوز epsnews.blogfa.com از این پس می توانند در زمان های عدم سرویس از طریق بلاگفا از وبلاگ دوم این گروه epsnews.blogsky.comدر این مجموعه بازدید کنند. وبلاگ سوم این گروه نیز epsnews.mihanblog.com می باشد. مطالب قابل ارائه وبلاگ عبارت است از: 1- آموزش کاربردی و اثربخش سرمایه گذاری در بازار سهام 2- ارائه اخبار مهم روزانه بازار سهام 3- ارائه اخبار مرتبط با اقتصاد جهانی و اقتصاد داخلی مرتبط با بازار سهام 4- بررسی وضعیت شرکتهای پذیرفته شده در بورس و فرا بورس 5- ارائه اخبار مربوط به سود اعلامی شرکتها و تحلیل آنها 6 -مروری بر شایعات و تیپ شناسی آنها 7- سایر موارد بورسی اطلاعیه رفع مسولیت : این وبلاگ فقط جنبه آموزشی و اطلاع رسانی دارد و به هیچ عنوان بر اساس مطالب وبلاگ، بخش نظرات و ایمیلهای ارسالی خرید و فروش نفرمایید. در ضمن بخش نظرات ممکن است حاوی مطالب مختلف از افراد با نیات گوناگون باشد، لطفا مراقب معاملات خود در بازار باشید. نخست دانش و دوم تجربه خود را در بازاربالا ببرید و نهایتا در صورت آمادگی کامل با حداقل سرمایه در این بازار مشغول شوید. بدون آموزش و بررسی توسط خودتان وارد هیچ بازاری نشوید. مسولیت سرمایه گذاری با خودتان است، پس خوب بررسی کنید. جمله مهم برای فعالیت در بازار: هـر حـقـیـقــتی در بازار از سـه مـرحـلـه می گـذرد: ابـتـدا، بـه مـسـخره گـرفـتـه مـی شود بـعـد بـه شـدت بـا آن مـخالـفـت مـی شـود و در آخـر، بـه عـنـوان امـری بـدیهـی پـذیـرفـتـه می شـود. محل تشکیل کلاس های آموزشی بورس مدیر وبلاگ: ................................