ساعت24-در دنیای امروز هیچ یک از برندهای صنعتی و تولیدی به تنهایی نمی‌توانند کار کنند و اغلب شرکتهایی که در سالهای اخیر توانستند سود زیادی کسب کنند، این سود را از فعالیت و همکاری با دیگر شرکتها به دست آوردند.


شرکت سامسونگ یکی از این شرکتها است.این شرکت تولید کننده وسایل الکترونیکی  متعلق به کشور کره‌جنوبی، در سالهای اخیر همکاری نزدیک و تنگاتنگی را به شرکت اپل آغاز کرد. یک همکاری بسیار سودآور که به این برند کمک کرد با سرعت زیادتری رشد کند وحتی در فضای نابسامان اقتصاد دنیا و در رکود هم بتواند رشد و رونق را شاهد باشد.بلومبرگ نوشت: با وجود اینکه در سال گذشته  شرکت سامسونگ با بحران های زیادی روبرو بود ، ولی اخبار حکایت از سودآوری کلان این برند دارد که  باعث شد تا سامسونک در میان برندهای سودآور دنیا قرار بگیرد. طبق گزارشهای موجود در سال ۲۰۱۷ میلادی  این شرکت کره ای توانست ۵۰ میلیارد دلار سود کسب کند که نسبت به سال قبل از آن افزایش بی سابقه ای داشته است. در سال ۲۰۱۶ میلادی این شرکت کره ای تنها ۲۷ میلیارد دلار سود بدست آورده بود ولی عرضه مدل های تازه به بازار، استفاده از روشهای مختلف بازاریابی و بهبود زیرساختهای صنعتی و تکنولوژیکی‌اش به این شرکت کمک کرد تا میزان سود خود را تقریبا دو برابر کند.
طبق گزارشی که شرکت سامسونگ ارایه داده است  در فصل آخر سال ۲۰۱۷ میلادی ، این برند ۱۴ میلیارد دلار سود کسب کرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از ان بیش از ۵ میلیارد دلار رشد داشته است.
اما سوال اصلی این است که دلیل رشد سودآوری شرکت سامسونگ در سال ۲۰۱۷ میلادی چه بوده است؟ به گزارش این غول آسیایی ، رشد فروش قطعات تولید این براندبه خصوص کارتهای حافظه ای که برای دیگر شرکتهای تولید کننده گوشی های تلفن همراه، تلویزیون‌های OLED و سرورها  تولید می کند یکی ازاصلی‌ترین دلایل بود. این شرکت در سالهای اخیر میلیونها صفحه گوشی تلفن همراه برای شرکت اپل تولید کرد و آخرین محصولاتش برای گوشی های ایفون ایکس مورد استفاده قرار گرفت و رشد بالای سودآوری را می توان به این سیاست هم نسبت داد.حال سوال دیگری که افکار عمومی را مشغول کرده است این است که آیا این روند ادامه خواهد یافت یا نه؟طبق گزارش منتشر شده توسط شرکت کره ای سامسونگ در سال ۲۰۱۸ میلادی تقاضا برای گوشی‌های  تولید این برند رشد خواهد کرد. از طرف دیگر سامسونگ در نظر دارد کیفیت دوربین گوشی های موبایل را هم افزایش دهد تا از این طریق  متقاضیان ان افزایش یابد . مطالعات اخیر نشان می‌دهد هم اکنون گوشی‌های تلفن همراه اصلی‌ترین وسیله برای عکس‌برداری توسط مردم هستند و  تقاضا برای گوشی‌هایی که کیفیت عکس برداری  و فیلم برداری بالاتری دارند هم بیشتر خواهد بود.سامسونگ در نظر دارد این تحول را در گوشی‌های مدل گالکسی S9  ایجاد کند و میزان تولید این گوشی‌ها را افزایش دهد. از طرف دیگر برند رقیب سامسونگ یعنی شرکت اپل،  اعلام کرده است تولید گوشی‌های ایفون ایکس را به نصف تقلیل داده است . این براند در نظر دارد به جای ۴۰ میلیون دستگاه  گوشی ایفون ایکس در فصل اول سال ۲۰۱۸ میلادی ، ۲۰ میلیون دستگاه تولید کند. یک دلیل آن کاهش تقاضا برای این گوشی ها به دلیل قیمت بالای آن در بازار مصرف است.گوشی های ایفون ایکس در سالهای اخیر با قیمتی بیش از  متوسط قیمت دیگر گوشی های تولید اپل وارد بازار مصرف شد و به همین دلیل تقاضا برای ان کمتر از براوردهای قبلی بود . به همین دلیل اپل تصمیم گرفت تا حجم تولید خود را تقلیل دهد تا هزینه اولین تولید را از مجموع هزینه های شرکت بردارد. این تغییر به معنای در اختیار قرار گرفتن بازار بزرگتری در دسترس براند کره‌ای سامسونگ خواهد بود و زمینه ساز افزایش سهم آن در بازار گوشی های موبایل در دنیا خواهد شد.