در صنعت خودرو؛ همه ناراضی/ یک سری مفت خور راضی
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران اخیرا گزارش ارزیابی عملکرد شرکتهای ارائه دهنده خدمات پس از فروش خودروهای داخلی و وارداتی در طول سال ۱۳۹۶ را، منتشر کرد.
نتایج این ارزیابی نشان میدهد که پیمانکاران (نمایندگی) شرکتهای ارائه دهنده خدمات پس از فروش خودرو در مواردی از عملکرد این شرکتها (کارفرمای خود)، ناراضی هستند.
در این زمینه سه موضوع "عدم رضایت از نرخهای دستمزد تعمیرات تعیین شده از سوی شرکت"، "چگونگی رسیدگی به صورتحسابهای مالی نمایندگیها" و "تناسب قیمت قطعات یدکی ارائه شده با نرخهای بازار"؛ از عمده دلایل نارضایتی نمایندگیهای مجاز، از عملکرد شرکت واسطه خدمات پس از فروش خودرو بوده است.
این وضعیت در حالی است که علاوه بر پیمانکاران، مشتریان خدمات پس از فروش خودرو نیز در مواردی از عملکرد شرکتهای ارائه دهنده خدمات پس از فروش خودروهای داخلی و وارداتی ناراضی هستند.
براساس نتایج همین ارزیابی، در سال ۱۳۹۶ سه موضوع "کمبود یا نبود قطعات یدکی"، "کیفیت پایین خدمات و تعمیرات" و "دریافت هزینه بالا برای خدمات و قطعات"؛ از مهمترین دلایل نارضایتی مشتریان از شرکتهای ارائه دهنده خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو بوده است.
این وضعیت نشان میدهد که از سه ضلع خدمات پس از فروش خودرو، دو ضلع اصلی شامل مشتریان و پیمانکاران از ضلع دیگر که همان کارفرما (شرکتهای ارائه دهنده خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو) است، ناراضی هستند. پدیدهای که در نوع خوب جالب و قابل تامل است.
اما ماجرا جایی جالبتر میشود که متوجه میشویم براساس همین ارزیابی، مشتریان علاوه بر شرکتهای خدمات پس از فروش خودرو، از عملکرد نمایندگیهای ارائه دهنده خدمات این شرکتها نیز ناراضی هستند.
براساس این ارزیابی مشخص شده که شاخص "فرایند پذیرش تا ترخیص خودرو" تنها به میزان ۶۳.۷ درصد و شاخص "فرایند مدیریت ارتباط با مشتریان" در نمایندگیهای خدمات پس از فروش خودرو تنها به میزان ۶۷.۹ درصد، با الزامات قانونی مربوطه انطباق داشته و از این نظر کمترین امتیاز را در بین شاخصهای ارزیابی عملکرد نمایندگیهای خدمات پس از فروش خودرو، کسب کرده است.
بازدید کنندگان و علاقمندان وبلاگ سود نیوز epsnews.blogfa.com از این پس می توانند در زمان های عدم سرویس از طریق بلاگفا از وبلاگ دوم این گروه epsnews.blogsky.comدر این مجموعه بازدید کنند. وبلاگ سوم این گروه نیز epsnews.mihanblog.com می باشد. مطالب قابل ارائه وبلاگ عبارت است از: 1- آموزش کاربردی و اثربخش سرمایه گذاری در بازار سهام 2- ارائه اخبار مهم روزانه بازار سهام 3- ارائه اخبار مرتبط با اقتصاد جهانی و اقتصاد داخلی مرتبط با بازار سهام 4- بررسی وضعیت شرکتهای پذیرفته شده در بورس و فرا بورس 5- ارائه اخبار مربوط به سود اعلامی شرکتها و تحلیل آنها 6 -مروری بر شایعات و تیپ شناسی آنها 7- سایر موارد بورسی اطلاعیه رفع مسولیت : این وبلاگ فقط جنبه آموزشی و اطلاع رسانی دارد و به هیچ عنوان بر اساس مطالب وبلاگ، بخش نظرات و ایمیلهای ارسالی خرید و فروش نفرمایید. در ضمن بخش نظرات ممکن است حاوی مطالب مختلف از افراد با نیات گوناگون باشد، لطفا مراقب معاملات خود در بازار باشید. نخست دانش و دوم تجربه خود را در بازاربالا ببرید و نهایتا در صورت آمادگی کامل با حداقل سرمایه در این بازار مشغول شوید. بدون آموزش و بررسی توسط خودتان وارد هیچ بازاری نشوید. مسولیت سرمایه گذاری با خودتان است، پس خوب بررسی کنید. جمله مهم برای فعالیت در بازار: هـر حـقـیـقــتی در بازار از سـه مـرحـلـه می گـذرد: ابـتـدا، بـه مـسـخره گـرفـتـه مـی شود بـعـد بـه شـدت بـا آن مـخالـفـت مـی شـود و در آخـر، بـه عـنـوان امـری بـدیهـی پـذیـرفـتـه می شـود. محل تشکیل کلاس های آموزشی بورس مدیر وبلاگ: ................................