قیمت تمام شده بنزین 44 سنت است
مدیرعامل شرکت پخش فرآوردههای نفتی ایران تصریح کرد: اگر افزایش قیمت سوخت، موجب افزایش همزمان رفاه اجتماعی شود این موضوع تأثیر مثبتی در جامعه دارد.
امیر وکیل زاده در گفتگوی ویژه خبری با اعلام اینکه در مقایسه با پارسال، مصرف بنزین نه و هفت دهم درصد افزایش داشته است، افزود: یکی از دلایل افزایش مصرف بنزین، نبود سوختهای جایگزین است.
وی گفت: میانگین جهانی مصرف عمومی یک خودرو روزانه 3 تا 4 لیتر است، اما در ایران، خودروها به طور میانگین روزانه 4 تا 5 لیتر بنزین مصرف میکنند.
وکیل زاده افزود: 16 میلیون خودرو و 8 میلیون موتورسیکلت در کشور تردد میکنند که اگر یک لیتر از میانگین مصرف جهانی بیشتر بنزین مصرف کنند 19 میلیون لیتر اضافه مصرف داریم.
وی گفت: قاچاق بنزین در مقایسه با گازوییل بسیار کمتر است و با توجه به مصرف و قیمتها، حدود دو و نیم تا سه میلیون لیتر بنزین، مظنون به قاچاق است.
مدیرعامل شرکت پخش فرآوردههای نفتی ایران افزود: در سال 94 با توجه به نزدیکی قیمت بنزین در کشور با قیمت جهانی آن، انگیزهای برای قاچاق وجود نداشت.
وی گفت: پالایشگاهها نفت را به نرخ بین المللی از دولت میخرند و بنزین را به نرخ بین المللی به دولت میفروشند که اکنون قیمت هر لیتر بنزین 44 سنت، تمام میشود.
وکیل زاده با بیان اینکه آماری که شرکت کنترل کیفیت هوا درباره آلوده کنندهها ارائه میدهد مربوط به شش سال پیش است افزود: اکنون 35 میلیون لیتر بنزین و گازوییل یورو در کلانشهرها و جادههای مواصلاتی توزیع میکنیم و در آینده نزدیک نیز کل توزیع کشور با استاندارد یورو انجام خواهد شد.
وی گفت: کیفیت سوخت، بسیار بهبود یافته است و آلودگی ذرات معلق به خودروها مربوط میشود نه به سوخت لذا باید به سمت افزایش کیفیت تولید خودروها برویم.
مدیرعامل شرکت پخش فرآوردههای نفتی ایران تصریح کرد: اگر افزایش قیمت سوخت، موجب افزایش همزمان رفاه اجتماعی شود این موضوع تأثیر مثبتی در جامعه دارد.
وکیل زاده افزود: توسعه سوخت سی. ان. جی در اولویت برنامههای وزارت نفت است، زیرا هرچه مصرف سی. ان. جی بیشتر شود مصرف بنزین کمتر خواهد شد.
وی با بیان اینکه یک متر مکعب سی. ان. جی معادل یک لیتر بنزین، ارزش حرارتی دارد گفت: به علت اختلاف قیمت سی. ان. جی با بنزین، با گسترش جایگاههای سی. ان. جی، مصرف آن افزایش خواهد داشت.
مدیرعامل شرکت پخش فرآوردههای نفتی ایران درباره سامانه کارت هوشمند برخط برای سوخت خودروها افزود: این سامانه برای گازوییل وجود دارد، اما برای بنزین، وجود سامانه برخط مزیت نیست، زیرا اگر ارتباط جایگاه بنزین با شبکه قطع شود توزیع سوخت مختل خواهد شد.
وی گفت: البته برخط نبودن به معنای آف لاین بودن سامانه نیست، زیرا جایگاهها هر چند ساعت یک بار اطلاعات خود را ارسال و این اطلاعات ذخیره میشود.
وکیل زاده افزود: از ابتدای تیر امسال تاکنون 3 میلیون و 700 هزار کارت سوخت صادر شده است و 4 میلیون و 30 هزار نفر نیز درخواست داده اند.
مدیرعامل شرکت پخش فرآوردههای نفتی ایران گفت: 3 ماه پیش روزانه 18 هزار تقاضا برای کارت سوخت داشتیم که در حال حاضر به 5 هزار تقاضا کاهش یافته است.
بازدید کنندگان و علاقمندان وبلاگ سود نیوز epsnews.blogfa.com از این پس می توانند در زمان های عدم سرویس از طریق بلاگفا از وبلاگ دوم این گروه epsnews.blogsky.comدر این مجموعه بازدید کنند. وبلاگ سوم این گروه نیز epsnews.mihanblog.com می باشد. مطالب قابل ارائه وبلاگ عبارت است از: 1- آموزش کاربردی و اثربخش سرمایه گذاری در بازار سهام 2- ارائه اخبار مهم روزانه بازار سهام 3- ارائه اخبار مرتبط با اقتصاد جهانی و اقتصاد داخلی مرتبط با بازار سهام 4- بررسی وضعیت شرکتهای پذیرفته شده در بورس و فرا بورس 5- ارائه اخبار مربوط به سود اعلامی شرکتها و تحلیل آنها 6 -مروری بر شایعات و تیپ شناسی آنها 7- سایر موارد بورسی اطلاعیه رفع مسولیت : این وبلاگ فقط جنبه آموزشی و اطلاع رسانی دارد و به هیچ عنوان بر اساس مطالب وبلاگ، بخش نظرات و ایمیلهای ارسالی خرید و فروش نفرمایید. در ضمن بخش نظرات ممکن است حاوی مطالب مختلف از افراد با نیات گوناگون باشد، لطفا مراقب معاملات خود در بازار باشید. نخست دانش و دوم تجربه خود را در بازاربالا ببرید و نهایتا در صورت آمادگی کامل با حداقل سرمایه در این بازار مشغول شوید. بدون آموزش و بررسی توسط خودتان وارد هیچ بازاری نشوید. مسولیت سرمایه گذاری با خودتان است، پس خوب بررسی کنید. جمله مهم برای فعالیت در بازار: هـر حـقـیـقــتی در بازار از سـه مـرحـلـه می گـذرد: ابـتـدا، بـه مـسـخره گـرفـتـه مـی شود بـعـد بـه شـدت بـا آن مـخالـفـت مـی شـود و در آخـر، بـه عـنـوان امـری بـدیهـی پـذیـرفـتـه می شـود. محل تشکیل کلاس های آموزشی بورس مدیر وبلاگ: ................................