فرمانده هوافضای سپاه مسئولیت سقوط هواپیما را پذیرفت / آرزوی مرگ کردم
فرمانده هوافضای سپاه با اشاره به جزئیات سقوط هواپیمای اوکراینی گفت: همه مسئولیت این کار را میپذیرم و هر تصمیمی که مسئولان بگیرند مطیع هستم و آرزوی مرگ کردم.
به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سردار حاجیزاده در گفتوگوی تلویزیونی گفت: حادثه دلخراش هواپیمای مسافربری اوکراینی را در غرب ایران بعد از اجرای عملیات ضربات موشکی علیه پایگاه آمریکایی شنیدم. زمانی که اطمینان پیدا کردم این اتفاق افتاده، آرزوی مرگ کردم. ای کاش میمردم و چنین حادثهای را شاهد نبودم.
وی افزود: ارزیابی این حادثه توسط ستادهای بالادست و مجموعه قوه قضاییه بررسی میشود . گردن ما از مو باریک تر است و همه مسئولیت این کار را میپذیرم . هر تصمیمی که مسئولان بگیرند مطیع هستم. نیروهای هر دو طرف در آماده باش 100 درصد بودند بخصوص که آمریکاییها اعلام کرده بودند 52 نقطه در ایران را میزنند. برای همین همه یگانهای آفندی و پدافندی در آماده باش بودند.
این مقام مسئول ادامه داد: شب حادثه وضعیت آمادگی را در سطح جنگی قرار دادند و بالاترین سطح آماده باش توسط شبکه یکپارچه پدافند به سامانهها ابلاغ میشود. در این شرایط تعدادی از سامانههای پدافندی به رینگ پدافند تهران اضافه شد. یعنی این حادثه توسط اولین سامانه مستقر در محدوده غرب تهران رقم خورده است.
حاجیزاده ادامه داد:در چندین مرحله سطح آماده باش به همه شبکه تاکید میشود و همه سامانههای پدافندی در بالاترین سطح آمادگی به سر میبردند یعنی فقط کافی است یک دکمه را فشار دهید. مصاحبه با این اپراتور که پخش خواهد شد مبنی بر این است که چندین بار درخواست کردیم آسمان از پروازها متوقف و اصطلاحاً کلیر شود. در آن لحظاتی که این اتفاق میافتد این سامانه با هدفی در 19 کیلومتری که کروز تشخیص داده ، مواجه میشود و اپراتور 10 ثانیه فرصت داشته که تصمیم یگیرد بزند یا خیر. میتوانست نزند اما در این شرایط این تصمیم بد را میگیرد.
وی افزود: ستاد کل نیروهای مسلح ، همه عوامل را قرنطینه و درحال جمعآوری اطلاعات بود. بنابراین تاخیر در اطلاعرسانی ، کتمان نبود بلکه روال همین است .
فرمانده هوافضای سپاه ادامه داد: صبح چهارشنبه در غرب کشور از حادثه مطلع شدم و اما تقارن این اتفاق من را به شک انداخت. حدسم این بود که هواپیمای خودی را زدیم و در همان اولین ساعات بعد از اطلاع به مقامات بالاترم اطلاع دادم . صبح جمعه نیز همه موارد مشخص شد. در این میان مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری تقصیر کار نیستند. ما مقصریم .
حاجی زاده با اشاره به اینکه هواپیما بعد از اصابت موشک مجبور به تغییر جهت و سقوط شد ، تاکید کرد : اگر خطایی بوده ناشی از نیروهای ما بوده و مسئولیت آن را می پذیریم . مسئولان هواپیمایی کشوری هم که محکم از این ماجرا دفاع میکردند هیچ گناهی ندارند . چون اطلاعی از این قضیه نداشتند.
بازدید کنندگان و علاقمندان وبلاگ سود نیوز epsnews.blogfa.com از این پس می توانند در زمان های عدم سرویس از طریق بلاگفا از وبلاگ دوم این گروه epsnews.blogsky.comدر این مجموعه بازدید کنند. وبلاگ سوم این گروه نیز epsnews.mihanblog.com می باشد. مطالب قابل ارائه وبلاگ عبارت است از: 1- آموزش کاربردی و اثربخش سرمایه گذاری در بازار سهام 2- ارائه اخبار مهم روزانه بازار سهام 3- ارائه اخبار مرتبط با اقتصاد جهانی و اقتصاد داخلی مرتبط با بازار سهام 4- بررسی وضعیت شرکتهای پذیرفته شده در بورس و فرا بورس 5- ارائه اخبار مربوط به سود اعلامی شرکتها و تحلیل آنها 6 -مروری بر شایعات و تیپ شناسی آنها 7- سایر موارد بورسی اطلاعیه رفع مسولیت : این وبلاگ فقط جنبه آموزشی و اطلاع رسانی دارد و به هیچ عنوان بر اساس مطالب وبلاگ، بخش نظرات و ایمیلهای ارسالی خرید و فروش نفرمایید. در ضمن بخش نظرات ممکن است حاوی مطالب مختلف از افراد با نیات گوناگون باشد، لطفا مراقب معاملات خود در بازار باشید. نخست دانش و دوم تجربه خود را در بازاربالا ببرید و نهایتا در صورت آمادگی کامل با حداقل سرمایه در این بازار مشغول شوید. بدون آموزش و بررسی توسط خودتان وارد هیچ بازاری نشوید. مسولیت سرمایه گذاری با خودتان است، پس خوب بررسی کنید. جمله مهم برای فعالیت در بازار: هـر حـقـیـقــتی در بازار از سـه مـرحـلـه می گـذرد: ابـتـدا، بـه مـسـخره گـرفـتـه مـی شود بـعـد بـه شـدت بـا آن مـخالـفـت مـی شـود و در آخـر، بـه عـنـوان امـری بـدیهـی پـذیـرفـتـه می شـود. محل تشکیل کلاس های آموزشی بورس مدیر وبلاگ: ................................