پیش بینی زمان افزایش سرمایه مهم ایران خودرو و سایپا / پرداخت ۵ هزار میلیاردی
دبیر انجمن سازندگان قطعه سازان با اعلام مصوبه پرداخت ۵ هزار میلیارد تومان به ایران خودرو و سایپا، پیش بینی کرد این دو شرکت حداکثر تا بهمن با اعمال افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی دارایی از زیان خارج شوند.
به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مازیار بیگلو با تایید مصوبه هفته گذشته شورای پول و اعتبار مبنی بر افزایش پنج هزار میلیارد تومانی حد اعتباری ایران خودرو و سایپا به ایرنا گفت : این دو شرکت زیانده و مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت هستند و از حدود چهار ماه پیش برنامه خروج از شمولیت این قانون را شروع و پیش بینی میشود حداکثر تا بهمنماه با اعمال افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی دارایی از این ماده خارج شوند.
وی افزود: این مبلغ برای پرداخت بدهی به قطعهسازان با اولویت شرکت های خصوصی و غیر وابسته به ایران خودرو و ساییا بوده و پس از آن به قطعه سازان زیرمجموعه ایران خودرو و سایپا پرداخت میشود تا زمینه تولید چهار و سپس پنچ هزار دستگاه در روز فراهم شود.
این مقام مسئول ادامه داد: وزیر صنعت در جلسات متعدد با مسوولان بانک مرکزی، شورای پول و اعتبار و نمایندگان مجلس به حمایت از صنعت خودرو و قطعهسازان پرداخت تا افزایش حد اعتباری پنج هزار میلیارد تومانی خودروسازان تصویب شد. مطالبات زنجیره تامین از خودروسازان به بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان رسیده که حداقل 7 تا 8 هزار میلیارد تومان آن سررسید شده است.
بیگلو با اشاره به اینکه در 1.5 سال گذشته و در نتیجه تحریمها حدود ۱۰۰ هزار نفر در صنعت خودرو تعلیق شده بودند که با افزایش تولیدات به سرکار بازگشته اند ، افزود: برآورد میشود حدود ۴۰ هزار نفر جذب شوند. با بازگشت همه این نیروها ، بار دیگر آمار سال ۹۶ صنعت قطعهسازی و اشتغال به کار حدود ۶۵۰ هزار نفری این صنعت تکرار خواهد شد .
وی درباره برنامه تولید محصول رهام توسط سایپا و جلسه دیروز برای زنجیره تامین هم توضیح داد: رهام پروژه ارزشمندی است که پلتفرم آن متعلق به سایپا بوده و قابلیت مونتاژ دو کلاس خودرو بر روی آن وجود دارد. این خودرو از استاندارد آلایندگی یورو ۵ برخوردار بوده و قادر به پاس کردن همه استاندارد های ۸۵ گانه مدنظر سازمان ملی استاندارد است.
بیگلو ادامه داد: رهام خودرویی است که با ۹۲ درصد داخلیسازی به بازار عرضه میشود. 8 درصد دیگر هم مربوط به قطعات هایتک (HighTech) و ایمنی نظیر کامپیوتر خودرو، برخی قطعات ایربگ، ترمز ABS و سایر قطعات زیرمجموعه بوده اما تاکید سایپا بر داخلیسازی همین 8 درصد با توان و قابلیت زنجیره تامین خودروسازان و شرکتهای دانشبنیان است.
بازدید کنندگان و علاقمندان وبلاگ سود نیوز epsnews.blogfa.com از این پس می توانند در زمان های عدم سرویس از طریق بلاگفا از وبلاگ دوم این گروه epsnews.blogsky.comدر این مجموعه بازدید کنند. وبلاگ سوم این گروه نیز epsnews.mihanblog.com می باشد. مطالب قابل ارائه وبلاگ عبارت است از: 1- آموزش کاربردی و اثربخش سرمایه گذاری در بازار سهام 2- ارائه اخبار مهم روزانه بازار سهام 3- ارائه اخبار مرتبط با اقتصاد جهانی و اقتصاد داخلی مرتبط با بازار سهام 4- بررسی وضعیت شرکتهای پذیرفته شده در بورس و فرا بورس 5- ارائه اخبار مربوط به سود اعلامی شرکتها و تحلیل آنها 6 -مروری بر شایعات و تیپ شناسی آنها 7- سایر موارد بورسی اطلاعیه رفع مسولیت : این وبلاگ فقط جنبه آموزشی و اطلاع رسانی دارد و به هیچ عنوان بر اساس مطالب وبلاگ، بخش نظرات و ایمیلهای ارسالی خرید و فروش نفرمایید. در ضمن بخش نظرات ممکن است حاوی مطالب مختلف از افراد با نیات گوناگون باشد، لطفا مراقب معاملات خود در بازار باشید. نخست دانش و دوم تجربه خود را در بازاربالا ببرید و نهایتا در صورت آمادگی کامل با حداقل سرمایه در این بازار مشغول شوید. بدون آموزش و بررسی توسط خودتان وارد هیچ بازاری نشوید. مسولیت سرمایه گذاری با خودتان است، پس خوب بررسی کنید. جمله مهم برای فعالیت در بازار: هـر حـقـیـقــتی در بازار از سـه مـرحـلـه می گـذرد: ابـتـدا، بـه مـسـخره گـرفـتـه مـی شود بـعـد بـه شـدت بـا آن مـخالـفـت مـی شـود و در آخـر، بـه عـنـوان امـری بـدیهـی پـذیـرفـتـه می شـود. محل تشکیل کلاس های آموزشی بورس مدیر وبلاگ: ................................